Contact

Santa Maria naar Santa Monica

Woensdag 22 Mei :            km-stand : 5745 mijl.

We staan om 6u op en gaan even skype met pap en mam, om 7.30 gaan we ontbijten in het hotel en om 8u vertrekken we. We gaan eerst met de auto door de wasstraat, dit is echt een belevenis. Eerst betaal je $5,- aan een man , dan moet je doorrijden en sopt een jongen hem helemaal in ($2,- fooi) en dan volgens john door de zelfgemaakte wastraat, hier word je doorheen getrokken, aan het einde staan weer 2 jongens die de auto afdrogen ($5,- fooi).

We rijden nu naar de 101 ri Santa Monica, maar we besluiten de 154 te nemen, een scenic route. We komen langs een heel groot meer ( lake Cachuma) en we rijden door een hele groene streek. De zon schijnt wel maar het is best koud.
Hopelijk word het niet al te koud in LA. We rijden bij Santa Barbara de weg af om via het centrum te rijden. We rijden via de Las Palmas Drive, een hele sjieke buurt !

Even verder ligt Malibu, we zien alleen niet veel want de huizen liggen langs het strand en belemmeren het uitzicht mat hun grote hekken !!

Rond 13u komen we aan in het hotel in Santa Monica, onze kamer is nog niet klaar en we laten de koffers achter en lopen richting de Santa Monica pier die we al zien liggen.

We lopen eerst een zijstraat in en gaan een kijkje nemen bij Santa Monica Place, dit is een winkelcentrum, even wat neuzen in de winkels en we eten een crêpe bij een bakker.

We lopen verder naar de pier  en als we er aankomen vinden we het erg tegenvallen. In films ziet het er altijd zo indrukwekkend uit, maar als je er zelf bent valt het wel mee. Je kijkt uit over het strand van Bay Watch  met de beroemde torens. Aan het einde van de pier is het eindpunt van Route 66 met een winkeltje.

uitzicht vanaf de pier

Het strand van Santa Monica, bekend van Baywatch

het eindpunt van Route 66, op het einde van de pier.

We lopen terug naar het hotel via Palisades Park , dit is een mooie weg langs de boulevard

Rond 15u zijn we terug in het hotel en krijgen we onze kamer, en wat voor kamer, we kregen een upgrade naar een suite ( 2slpk + 2 bdk), Super Groot !! We hebben een groot ovaal bubbelbad, dit laten we vollopen en eerst maar eens even Relaxen!!

Om 17u gaan we naar het dakterras van het hotel, je kunt er heerlijk lounge bij
club 07 met een schitterend uitzicht. Dit doen we dan ook, van17-19 was happy hour en we hebben heerlijk gegeten en gedronken en om 21u gingen we heerlijk naar ons bedje !!

Donderdag 23 mei:                                Santa Monica dag 2

Om 8u wakker en om 9.45u gaan we met de Hop-on hop-off bus Los Angeles  bezoeken,
dit is de ideale manier om LA helemaal te zien want zelf is dit bijna niet te doen.

We komen in BeverlyHills , Hollywood en Down Town LA. We hebben gisteren op de pier al de kaartjes gekocht voor $40/st

We krijgen koptelefoontjes zodat we een nederlands talige audio kunnen luisteren, wat erg interessant is. Het is geweldig weer en we zitten lekker lui boven in de bus alles te bekijken.

We beginnen in Beverly Hills

We stappen bij de Farmers Market uit, dit is een soort winkelcentrum waar ook heerlijk kunt eten.

The Grove is het sjiekere gedeelte met de Luxe winkels.

We stappen nu over op een andere lijm om naar Hollywood en Down Town LA te gaan.
Als eerste stoppen we in Hollywood.

met zo'n bus hebben we rondgereden !!

onderweg naar Down Town LA.....

en dan komen we in Central Ciry.

Chinatown in LA.....

Mexicaanse wijk in LA

Down Town LA....

We rijden nu weer terug richting Beverly Hills...

Onderweg zien we hoe schilders filmbanners op de gebouwen aan het maken zijn !!!!!!

natuurlijk moeten we ook genieten van het zonnetje....

Een erg apart hotel/restaurant ...

tussen de hoog gebouwen staan ook nog "gewone" huizen..

We zijn weer terug in Beverly Hills....

Om 19u zijn we terug in het hotel we zijn kapot, we gaan douche en even wat eten beneden in het restaurant maar veel verder komen we niet dus we liggen op tijd weer in bed !!