Contact

Grand Canyon naar Lake Powell via Horshoe Bend

Maandag 13 mei :           km-stand : 03910 mijl

Om 5 uur ben ik opgestaan en toen zijn we eerst naar de laundry (wasserette) gegaan in het hotel en we hebben onze eerste was gedaan. Het was een volle machine met zwarte was. Dit is het voordeel van de Best Western hotels !!

Ondertussen zijn we gaan douche en ontbijten, er was een heerlijk ontbijt buffet in het hotel. De was in de droger gedaan, opgevouwen en de koffers weer ingepakt.

We hebben om half 8 geskyped met pap en mam, was wel erg leuk om ze te zien.  Bij hun was het half 5 s’middags.

Om 8 uur zijn we opweg gegaan. Even bij de general store in Tusuyan water gekocht ( Véél te duur ) en toen weer op naar de Grand Canyon.

We rijden via de Dessert View Drive ( east entrance ) het park uit.

Als 1e zijn we bij een klein uitzichtpunt gestopt, het uitzicht is weer heel anders dan gisteren !!  Een stuk ruwer, we zitten nu aan de andere kant.

Als 2e stoppen we bij het grand vieuw point en hier lopen we een stukje naar beneden om een mooier uitzicht te krijgen.

Daarna stoppen we bij het Moran Point waar je de rivier al iets beter ziet.

De volgende stop is het museum en de ruines. We hebben hier even binnen gekeken en bij de ruines rondgelopen. Vanuit hier zie je ook de berg met het hoogste punt van Arizona ( Humpreys Peak )
hier ligt nog sneeuw op het puntje en we hebben hier een foto van gemaakt,

Humpreys Peak:  3851 m

Hierna stoppen we bij Lipan point. Heel hoog uiterst puntje waar je de colorado River best wel duidelijk ziet .

Als laatste stoppen we bij het eindpunt de uitzichttoren ( watchtower ) en het visitors center. De watchtower is een oude uitzichttoren waar je over de grand canyon kunt uitkijken en binnenin zijn oude tekeningen van voorouders. Hier hebben we ook weer geweldige foto’s gemaakt.

Dessert Vieuw Point

Bij het visitors center pakken we koffie en een muffin en we gaan nu opweg naar Page, het is nu 10.15 uur

In het begin komen we nog een paar uitzichtpunten tegen waar we stoppen en waar mensen met marktkraampjes allemaal spulletjes staan te verkopen.
Maar opeens kun je niet meer bij de grand canyon in de buurt komen.

We hebben nu een 4 uur durende rit voor de boeg en als eerste komen we in Cameron. Hier gaan we tanken en zien we onze eerste Coca Cola vrachtwagen.

We nemen nu de omleiding over de 160 omdat de 89 is afgesloten ivm wegwerkzaamheden, gelukkig dat we hier thuis al achter waren gekomen en we de weg al hebben uitgestippeld.

Het landschap verandert continu , eerst is het grijs en dan word het rood en overal staan huisjes waar indianen wonen. Ze hebben ook allemaal marktkraampjes waar ze spulletjes verkopen.

Rond 12u stoppen we in Tuba City hier eten we een broodje bij Subway. Cameron en Tuba City zijn echte indianen dorpjes want er wonen en werken vooral indianen.

Rond 14.00 komen we aan in Page. Hier moeten we over de Glen Canyon Dam, deze bestaat dit jaar 50 jaar. Als we verder rijden zien we Lake Powell al liggen en we stoppen even om foto’s te maken.

Het hotel met de haven.
We checken in in het Lake powell en Marinas Hotel en we krijgen een Marine view kamer, met natuurlijk uitzicht op het meer en de haven.

Om 15 uur vertrekken we om naar Horseshoe Bend ( 11288 Horseshoe Bend Rd., Daviston, AL 36256 VS ) te gaan.

We stoppen eerst even bij het visitors center van de Glen Ganyon Dam en nemen even een kijkje
bij de dam.

Daarna zien we langs de weg een bordje met “View Point” we gaan natuurlijk even kijken en we krijgen een geweldig uitzicht van de rivier en de achterkant van de dam.

Nu naar Horseshoe Bend !!
Het is een natuurlijke kromming van de rivier in de vorm van een hoefijzer.
We komen aan en zien een berg naar boven, het is allemaal fijn zand, nouja als dit alles is dan gaat wel. Want we hadden gehoord dat de tocht erheen heftig was.
Maar helaas eenmaal boven zien we dat we zo´n zelfde weg alleen 3x langer ook naar beneden moeten. Nu maakt dat nu niet zoveel uit maar die moeten we ook weer terug naar boven en het is 96° ( 38° C) . We hebben gelukkig 3 flesjes water bij ons.

Maar het is het wel allemaal meer dan waard het uitzicht is FENOMENAAL !!!!!

We maken heel veel foto´s en het lukt met een beetje gevaarlijke stunts om de rivier er
helemaal op te krijgen!!!!

We gaan terug naar het hotel , even douche en dan heerlijk genieten, in de loungebanken op het terras van het hotel ,van de zonsondergang in Lake powell, het is het enige en een geweldig hotel aan
Lake Powell.

We bestellen wat te eten en te drinken en maar lekker chille op de heerlijke lounge muziek. Rond half 10 gaan richting kamer, we zijn helemaal op !!!!