Contact

Sedona naar Grand Canyon via Slide Rock Canyon

Zondag 12 mei :        km-stand: 03780,2 mijl.

Om Half 8 vertrekken we richting de Grand Canyon. Maar we stoppen eerst bij
Slide Rock Canyon State Park, dit was alweer zeer indrukwekkend en een van de mooiste dingen
wat we hebben gezien.

In Slide Rock State Park is een rivier met stroomversnellingen en heel veel rotsen in een geweldige omgeving. Deze rivier is ondiep zodat je er pootje kunt baden of evt. zwemmen.

We waren er heel vroeg , rond 8 uur, dus er was maar 1 klein groepje ouders met kinderen voor ons en die gingen vissen en liepen vrijsnel door. We waren dus eigenlijk alleen en het was pure rust ….

Rond 9 uur gingen we terug naar de auto en gelukkig waren we zo vroeg want toen arriveerde er een hele bus chinezen  !!!!

Bekijk hier het Filmpje van Slide Rock State Park

We rijden nu verder naar Flagstaff en we vallen van de ene verbazing in de andere door het geweldige uitzicht .

We zijn om half 10 gestopt in Flagstaff om te tanken en een broodje met koffie en we rijden nu verder naar Williams.
Williams is een stadje aan de historische weg route 66. We hebben hier een paar foto’s gemaakt
maar zijn niet gestopt want er was niet veel te doen maar je moet het even gezien hebben.

We rijden door richting Grand Canyon en rijden achter 3 bikers aan, opeens verleist 1 van hun een kussen en een jasje en nog wat spulletjes. Wij met het licht knipperen en toeteren maar dat helpt niet. Opeens stoppen ze en wij erachter aan om het te vertellen. Nou dat vonden ze geweldig, meteen even een praatje maken en die ene moest natuurlijk helemaal terug.

We rijden verder naar het Best Western Premium Squire innHotel en checken in om 12 uur. Alles even op de kamer zetten en op naar de Grand Canyon.

Als eerste stoppen we zo’n 500 m achter het hotel bij het visitors center van National Geographic. We eten hier even een stuk pizza en gaan dan naar de I-Max film over de geschiedenis van de Grand Canyon. Dit is een geweldige levensechte film, doordat dit I- max is is het net alsof je in de grand canyon bent !! We hebben deze film ook gekocht voor $20,- we kregen $10,- korting omdat we naar de film waren geweest, de film koste $12,50 p/p

We rijden verder en komen bij de hutjes voor de entree waar we met onze pass links langs de wachtende auto’s kunnen rijden.

-------------------

Grand Canyon :Dit is een van de meest bekende natuurparken ter wereld. Ongeveer 4 miljoen jaar geleden begon de colorado River de rotse uit te slijpen.Nu is het een kloof van adembenemende afmetingen met schitterende kleuren en grillige en fantantische vormen. Hij is 446 km lang, 16 km breed en ongeveer 1500m diep

Het is nu +/- kwart voor 1 en we rijden nu richting het visitors center om aan de ranger te vragen wat we moeten doen in het NP.

De auto kunnen we hier op de parkeerplaats laten staan en we kunnen met de shuttlebus naar de village waar we de orange route ( hermitt route ) nemen om de uitzichtpunten te bekijken.

Maar als eerste gaan we achter het visitors center naar Mather Point Overlook.
Dit is onze eerste blik op de Grand Canyon en het is geweldig !!!!
Het is zo immens groot dit moet je inderdaad met eigen ogen zien

Ons 1e uitzicht op de Grand Canyon - Mather Point Overlook
We nemen nu de shuttlebus naar de uitzichtpunten , we stappen niet overal uit wel op veel plaatsen en het zijn geweldige uitzichten.

South Rim :  Dit is de zuidelijke kant van de grand canyon. De uitzichten van deze kant van de Canyon zijn spectaculairder dan aan de andere kant de North Rim

Dan doorrijden naar de Village waar gratis shuttlebussen rijden en we het beste de Hermitt’s red route (rode route) richting het hermitt’s rest. kunnen nemen.
Heenweg 8 verschillende vieuw points en terug 2

Aan het einde van de route ligt Hermitt’s rest en ik dacht dat dat een restaurant was, maar het is een winkeltje in een zeer oud gebouw.

We gaan nu richting Hotel El Tovar en nu hebben we spijt dat we het advies v/h reisbureau hebben opgevolgd en dit hotel niet hebben geboekt, want dit hotel is geweldig met een super uitzicht voor de deur !!

Hotel El Tovar

Het uitzicht van het Hotel !!!!

Voor het hotel staan opeens 3 moose of elg ( ??) een soort rendier , echt leuk, gewoon wilde dieren.

We lopen richting het uiterste puntje voor de zon’s ondergang.
Het is werkelijk mega indrukwekkend !!

Bekijk hier het FILMPJE van Grand Canyon National Park

Het word nu snel donker en we moeten nog een flink stuk lopen om bij de shuttlebussen te komen en er staan nergens lantaarnpalen. Als we op de parkeerplaats aankomen is het pikke donker en we moten de auto echt zoeken met het lampje van de telefoon en de lichtjes van de auto. Als we de auto hebben gevonde gaan we nog even plassen in het visitors center. We schrikken ons dood als we terug lopen naar de auto staat er gewoon zo’n groot dier ( Moose ) tussen de planten bakken in aan de plantjes te eten !!

We rijden heel voorzichtig terug naar het hotel want er is geen verlichting langs de weg en we zijn bang dat er een dier de weg opkomt. Maar om 9 uur zijn we in het hotel en we gaan nog iets eten in de sportsbar. Ik een hamburger met friet en john spareribs, super goedkoop, we zijn $30,- incl. tax en fooi kwijt !

Om 10 uur liggen we in bed.

Het was weer een mega geweldige en indrukwekkende dag!!!!!!