Contact

Yosemite naar San Francisco.

Zondag 19 mei :                                    Km-stand 05228 mijl

We gaan naar SanFrancisco !!

Om 6.30u zijn we op en om 7,20u zijn we al opweg. We rijden de scenic route via oakhurst, Awahnee en Mariposa. We rijden door een dicht bos en dat is geweldig zo vroeg in de morgen, john moet opeens hard op de rem want langs de weg staat een groot hert te kijken. Om +/- 8.30 stoppen we in Mariposa, dit is een leuk oud western stadje, hier eten we bij een subway en bellen we pap en mam.

Op hwy 140 richting Merced komen we langs weilanden met stieren en hele velden met pistache bomen en boeren die aan het erk zijn op het veld..
In Merced tanken we bij Chevron, hier tanken we meestal bij
-------------

San Francisco Gebouwd op 43 heuvels, 3 zijden omringd door zee, top 25 meest mooiste steden ter wereld. Is een van de meest Europeese steden in de verenigde staten.
Dit is een compacte stad en gemakkelijk te voet te verkennen. Een van de belangrijkste zakenwijken van de VS ligt in het centrum van SF. De skyline word gedomineerd door de Transamerica Pyramide.

We rijden rond 11.45 rijden we over de Oakland brug San Francisco binnen. Het is ontzettend druk en een wirwar van straten met eenrichting verkeer maar Giel weet de weg en we vinden het hotel!!

Donatello Hotel

We hebben valet parking en ik ben benieuwd of we dit moeten betalen, we krijgen kamer 1401 , bovenste verdieping.
Om 12.15u zijn we op de kamer en plannen we wat gaan doen. Om 18u moeten we de kaartjes ophalen van de Alcatraz “Night tour” op Fishermans warf pier 33.

We vertrekken om 13u richting het draaipunt en startpunt van de cablecar. We kopen een kaartje voor 3dgen $22,-/pers voor alle openbaarvervoer want lopen is hier niet te doen. We komen er ook achter dat we best wel goed liggen met ons hotel.

We kopen 2 broodjes die we onderweg opeten. En dan ons 1e ritje cable car, het is echt een ervaring!!

We stappen eerst uit in chinatown en lopen de winkelstraat helemaal beneden tot aan het chinatown gate.

Hier kopen we koffie bij een Starbucks en gaan naar Nobb Hill. Op de cable car zitten een ouder stel ui SF en die zeggen dat weabsoluut even moeten kijken in de lobby van het Fairmont Hotel, dit is het oudste en sjiekste hotel van de stad, en inderdaad het is erg mooi van binnen !

We lopen terug naar het hotel, het is een hele stijle weg maar gelukkig gaan we naar beneden. Om 15 uur zijn we terug in het hotel om een jasje en andere schoenen aan te doen, het word nl koud hier s’avonds.

We gaan met de cablecar ri Fishermans Warf en gaan eerst een kijkje nemen bij pier 45 het museum van de duikboot en het oude schip

op de achtergond zien we Alcatraz al liggen.

en lopen dan door naar pier 39. Hier is het ontzettend druk en het is moeilijk om bij de zeeleeuwen te komen, nou dan doen we dat morgen maar !

Rond 16.30u komen we aan bij pier 33 en we besluiten toch om te wachten want het is er erg druk. We eten een appelflap, ijsje en koffie

------------
Alcatraz : Het eiland Alcatraz in de baai van San Francisco is vooral bekend vanwege de gelijknamige, zwaar beveiligde gevangenis die daar was gevestigd. De gevangenis is in gebruik geweest van 1934 tot 1964, de geschiedenis van het eiland gaat terug tot het jaar 1775.
-----------

Om 18u kunnen we in de rij gaan staan, er word eerst een foto gemaakt en dan kunnen we de boot op. We gaan helemaal voor op het dek staan en het is een mooie tocht naar Alcatraz

Als we aankomen krijgen we eerst een kleine rondleiding met een verhaal over een gevangene en dan gaan we de gebouwen in voor een audiotour. We krijgen een app en een koptelefoon, bewaarders en oude gedetineerden vertellen het verhaal over “the Rock”.

Het is allemaal erg indrukwekkend en zeker het geld waard ( $74,-/pers), ik had het niet willen missen !! om 20.40u nemen we de boot terug en pakken weer de cablecar richting het hotel. Als terug zijn eten we nog een hamburger en frietjes. Als we naar het hotel lopen zien we best wel veel zwervers en hieraan merk je toch wel aan dat het een grote stad is omdat het eigenlijk heel knus aandoet !!

Maandag 20 mei            San Francisco dag 2

Om 6.45u ben ik wakker en ga het verslag van gisteren schrijven, daarna gaan we kijken wat we vandaag willen zien. Om 9u zijn we vertrokken en we gaan eerst bij Starbucks ontbijten we hebben daar voor de deur de cable car gepakt richting Lomdard street, het kronkeligste en stijlste straatje in SF.

Van hieruit lopen we ri fishermans warf en pakken de bus naar de Golden Gate bridge. We pakken eerst de 30 en dan de 28, het is een flink ritje !! De Golden Gate bridge ligt gelukkig niet in de mist, we hebben een strak blauwe hemel en +/- 23 graden we hebben heerlijk weer.

We maken mooie foto’s en lopen een stukje de brug op.

We lopen terug en pakken bij een eettentje een hotdog met chips en cola. We pakken weer de bus en nu  ri Golden Gate Park, we willen graag de japanse tuin zien. We maken met de bus een ritje over hwy 1, het begin van onze route voor morgen. Hier is nog niet zoveel te zoveel te zien en we besluiten nu om morgen een stuk verderop te beginnen.

Bij Golden Gate park lopen we rond het meer ri de japanse tuin,

als we er aankomen is de entree $7,-/pers en we besluiten om het niet te doen en we pakken de bus ri marketstree. Het is weer een hele rit, we moeten een paar keer overstappen. We stappen beneden aan Marketstreet uit, het is er ontzettend druk en we komen er al snel achter dat we in een slechte buurt en een slecht gedeelte van market street zijn.
We zien alemmal zwervers en verslaafden, er gebeurt vanalles en je hebt ogen te kort er word ons ook vanalles aangeboden en de dealers staan op elke hoek !!

We lopen door en opeens zitten we in het gedeelte van Union Square en alles is weer normaal, zo bizar is dit !! We gaan koffie drinken en een broodje eten en lopen dan verder ri Union Square waar allemaal dure winkels liggen van de luxe merken

We pakken de cable car ri Fishermans Warf. We lopen ri Pier 39, hier zijn allemaal restaurants en winkeltjes in een leuke setting, het is er erg gezellig !!

We lopen rond en gaan kijken bij de zeeleeuwen, dit is de attractie van pier 39. Het is heel raar waarom deze dieren hier op de vlonders liggen, ze maken een ontzettende herrie en het stinkt maar het is wel leuk om naar te kijken.

Eigenlijk willen we hier ergens eten maar we vinden het erg naar vis ruiken dus dat doen we maar niet. We lopen nog wat rond en gaan op een bankje zitten en mensen kijken er zit een man muziek te maken en er heerst een erg leuke sfeer.
We blijven een half uurtje zitten maar het word koud en er zet een flinke wind op, dus we besluiten om terug te gaan naar het hotel.

Rond half 7 zijn we terug in het hotel en John had gisteren al gezien dat we een goed italiaans restaurant in het hotel hebben, dus daar gaan we eten, het is heerlijk.

Na het eten gaan we nog een rondje lopen en kopen bij Wallgreens snoepjes en een muffin, het is een ontzettende wind en we zijn blij als we weer in het hotel zijn, lekker wat tv kijken in bed !!